הבדל בין B2B ל B2C

החשיבה השיווקית היא שונה בכל אחד מהעולמות הללו, אך הבסיס הוא דומה. הבסיס לכל שיטת שיווק והצעד הראשון שעלינו לבצע הוא מחקר שוק והגדרת קהל היעד שאליו אנחנו מעוניינים לשווק. ב B2C החשיבה הזו נראית מובנית מאליה – והמיקוד הוא לפי נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכיוצ"ב. לעומת זאת ב B2B הגדרת קהל היעד היא לפי הגדרת התפקיד, לפי תחום עיסוק, לפי גודל החברה, וכמובן לפי מיקום גאוגרפי.

כאמור, החשיבה השיווקית בשני העולמות הללו היא שונה, וכך קיים שוני בכלים השיווקיים בין אם בעולם האופליין או בעולם הדיגיטל. באופליין הכלים לא השתנו הרבה בעשרות השנים האחרונות; עיתונים, שלטי חוצות, טלפון – אך מדובר בעיקר על פניות יזומות, קביעת פגישות, ובד"כ לוקח לעסקאות זמן רב להיסגר. בדיגיטל אנחנו למעשה שואפים לייעל ולדייק את מאמצי השיווק ב B2B – תכף נגיע לדבר על לינקדאין – אך העקרון הוא תמיד להתחיל מטרגטינג ובידול. בשלב הבא באמת יש לבחור את הפלטפורמה השיווקית שדרכה נעבוד (ברוב המקרים לינקדאין היא בחירה מאוד מומלצת).

צפו בוידאו להסבר מעמיק יותר על ההבדלים בין שני העולמות: